Η ευτυχία είναι αυτό που περιμένουμε να 'ρθει (;)


Έχω εγκαταλείψει το γράψιμο, έχω εγκαταλείψει κι εσάς! Διανύω περίοδο πλήρους αδράνειας σχεδόν στα πάντα τελευταία και απέχω από τις βαριές σκέψεις με αραιές αναλαμπές! Γι’ αυτό μη μου κρατάτε κακία αν δεν σας απαντάω, λίγο οι διαφορετικοί λογαριασμοί στον blogger, λίγο ότι σχεδόν αποφεύγω να περνάω από εδώ και κάπως έτσι έρχεται η εγκατάλειψη!
Τέρμα με τις δικαιολογίες… Τελευταία έχω μία συνήθεια να σκέφτομαι με τα τραγούδια! Παίζει το ραδιόφωνο κι εγώ κάνω φιλοσοφικές συζητήσεις με εμένα ομιλητή κι εμένα ακροατή κι αντίλογο! Κάπως έτσι ξεκίνησε και σήμερα! «Η ευτυχία είναι αυτό που περιμένουμε να ‘ρθει» λέει κι εγώ θυμάμαι διάφορα. Κάπου είχα διαβάσει ότι το βασικό μας πρόβλημα ως άνθρωποι είναι ότι δεν μπορούμε να γίνουμε ποτέ ευτυχισμένοι γιατί πάντα όσα και αν έχουμε θα θέλουμε παραπάνω και μάλιστα όσο πιο πολλά έχουμε λέει τόσο πιο δυστυχισμένοι είμαστε γιατί είναι όλο και πιο δύσκολο να κάνεις τα πολλά περισσότερα! Με αυτό το τελευταίο δεν ξέρω αν συμφωνώ αλλά αν σκεφτείς ότι όλοι αυτό που σκεφτόμαστε κάθε μέρα είναι «Αχ να είχα και αυτό!» ή «Αυτό που μου λείπει είναι εκείνο!» αποσιωπώντας σχεδόν αυτό που έχουμε! Γιατί δηλαδή αυτό που σου λείπει να σου τρώει περισσότερο χρόνο να το σκεφτείς αντί να ξοδέψεις περισσότερο χρόνο να φροντίσεις αυτό που έχεις; Και γιατί δηλαδή κάτι «άπιαστο» να είναι καλύτερο από κάτι που στη ζωή σου είναι «δεδομένο»;
Αυτό που μας κάνει να απομακρυνόμαστε από την ευτυχία μας ίσως είναι ότι την ψάχνουμε πολύ πιο μακριά από εκεί που στην πραγματικότητα είναι! Συνειδητοποιούμε όμως την αξία αυτών που έχουμε και την αξία αυτών που μας λείπουν ή που νομίζουμε πως μας λείπουν;
Εμένα για παράδειγμα αντικειμενικά μιλώντας μου λείπουν χίλια δυο πράγματα σημαντικά και ασήμαντα πράγματα όμως αυτά που έχω είναι απείρως σημαντικότερα από όλα αυτά που μου λείπουν μαζί! Παρόλα αυτά και έχοντας επίγνωση του τι έχω και του τι μου λείπει συχνά σκέφτομαι «Πόσο καλύτερα θα ήμουν αν είχα και αυτό;»…
Κι όμως ήμουν εγώ που είχα πει πριν από 6- 7 χρόνια σε μια κρίση αυτογνωσίας και ειλικρίνειας και σε μια περίοδο που σίγουρα είχα και ήξερα πολύ λιγότερα απ’ ό,τι τώρα και ίσως ήμουν και πολύ μικρή για να το πω «Δεν μου λείπει τίποτα σημαντικό! Αυτά που πραγματικά χρειάζομαι για να είμαι καλά τα έχω! Άρα είμαι ευτυχισμένη!». Συνειδητοποίησα βέβαια με τον καιρό την έννοια της κλιμακούμενης  ευτυχίας και ότι ευτυχία από ευτυχία διαφέρει. Ναι, κατά τη γνώμη μου υπάρχουν κατηγορίες και κατηγορίες ευτυχίας!
Το θέμα λοιπόν είναι ότι είναι όντως η ευτυχία αυτό που περιμένουμε να ‘ρθει ή μήπως είναι αυτό που ήδη έχουμε και δεν το συνειδητοποιούμε; Κι αν όντως την έχουμε βρει κάνουμε κάτι για να την κρατήσουμε ή ξοδεύουμε το χρόνο μας ψάχνοντάς την κάπου αλλού;

Και όλα αυτά συνεχίζονται σε έναν φαύλο κύκλο και παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα!

Σχόλια

  1. Το μυστικό της ευτυχίας ειναι να βρίσκεις την ευτυχια στα μικρα και καθημερινά πράγματα σε αυτα που εχουμε και οχι σε αυτα που δεν εχουμε....Στο πρωινο ξύπνημα, σε μια γλυκια καλημερα, στην υγεια μας, στο οτι περπαταμε στο οτι γελαμε ..απλα στο οτι ζούμε.Αν με ρωτησεις αν θα ηθελα να αλλαξω την ζωη μου θα σου ελεγα οχι, μην αναρωτιεσαι, δεν ειμαι πλουσια ουτε 50κιλα 1,80, μοντελο ουτε παντρεμενη με εφοπλιστη, οχι δεν ειμαι τπτ απο αυτα. ειμαι η ΜΑιρη μια υπαλληλος , με παραπανω απο το κανονικο κιλα, παντρεμενη με εναν υπεροχο ανθρωπο και για ολα τα αλλα πασχιζω καθημερινα...ακομα και για αυτα που γι ακαποιους αλλους ειναι αυτονοητα, εγω πασχιζω για να τα αποκτησω και οχι παντα με επιτυχια, αλλα ειμαι εκει, ξυπναω χαμογελαω στον ανθρωπο διπλα μου και συνεχιζω να πασχιζω. χαμογελα η ζωη ειναι ωραια και μονο εαν εισαι αισιοδοξη μπορεις να την ζησεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ από πολύ νωρίς συνειδητοποίησα αυτό που λες, και να λέω "Θεέ μου, σε ευχαριστώ, έχω ό,τι θα ήθελα", αλλά κι αυτό κρύβει μια παγίδα: μετά από λίγο αρχίζεις να φοβάσαι ότι κάτι θα γίνει και θα χάσεις την ευτυχία που κρατάς στα χέρια σου, και αυτός ο φόβος δεν σε αφήνει στο τέλος να χαρείς πραγματικά με την ευτυχία αυτή!... Τελικά εμείς οι άνθρωποι είμαστε πολύ αλλόκοτοι... :/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ως όντα είμαστε άπληστα και όταν ζεις σε μια εποχή που κυριαρχεί η ύλη τότε σκέφτεσαι περισσότερο τι σου λείπει!!

    Πάνω απ' όλα υγεία & να εκτιμήσουμε αυτά που έχουμε!!

    Να χαμογελάς!!

    Τα σέβη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. επίσης λένε ότι όσο κυνηγάς την ευτυχία αυτή δεν πρόκειται να έρθει! Είναι πολύ πιο απλό. Από το να ζητάμε πράγματα ή το να σκεφτόμαστε ότι δεν πρέπει να ζητάμε, η ευτυχία θα έρθει απλά ξεκαθαρίζοντας τι σημαίνει για εμάς ευτυχία (και αν περιλαμβάνει υλικά αντικείμενα ίσως είναι λάθος) και από εκεί και πέρα αν το έχουμε θα νιώσουμε ευτυχισμένοι αν όχι θα ξέρουμε που να την ψάξουμε! όπως είπες κι εσύ όμως η ευτυχία έχει κατηγορίες. Ετσι απλά σε χαιρετώ και εύχομαι γρήγορα να νιώσεις ευτυχία ή πληρότητα έστω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Μίλα ψιθυριστά! Κάποιος ονειρεύεται....

Δημοφιλείς αναρτήσεις