Η πυξίδα...

Σκέψεις πεζές και ταυτόχρονα παράξενες με βρήκαν απόψε. Μια γυναίκα μοιρασμένη στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Στο Βορρά, πάνω από όλες, η μητέρα και η γυναίκα. Στο Νότο μια ερωμένη. Στη Δύση η αδερφή και η κόρη και στην Ανατολή η φίλη, σχεδόν απαξιωμένη. Και η βελόνα ένας άντρας. Μόνο που δεν δείχνει πάντα το βορρά.
Παράξενη πυξίδα, αόρατη. Αντί να σου δείξει που να πας σε αποπροσανατολίζει, συχνά. Εγώ δεν ξέρω να προσανατολίζομαι. Άλλωστε εγώ δεν έχω δουλειά με τους προσανατολισμούς. Εγώ είμαι σταθερό σημείο, σημεία.  Ποτέ μια γυναίκα δεν είναι μόνο στο ένα σημείο της πυξίδας. Κι άλλοτε μπορεί να είναι και σε όλα. 
Είναι ρόλοι ζωής ή μήπως τίτλοι; Και τα δύο. Κι ο καθένας αντιπροσωπεύει πράξεις, συναισθήματα! Μα συχνά ο αποδέκτης τους δεν έχει και την αντίστοιχη σχέση με εκείνο το σημείο. Μπέρδεμα το μυαλό μου! Μα μπορεί να νιώθεις συναισθήματα μητρικά για κάποιον που είναι αδύνατο να 'ναι γιος σου ή να έχεις "οιδιπόδειο" με κάποιον που είναι αδύνατο να 'ναι πατέρας σου! Ποιος ξέρει πόσα πρόσωπα έχει η αγάπη; Ποιος μπορεί να τα μετρήσει; Ποιος μπορεί να τα κρίνει;
Κι είναι όλες οι αγάπες μία μία ξεχωριστές! Μητέρα, αγάπη ανυπέρβλητη, ανιδιοτελής, ατελείωτη, παθιασμένη, προστατευτική, περήφανη. Γυναίκα, αγάπη λογική (αν μπορεί να υπάρχει) και με κατανόηση και συνήθεια και σεβασμό ίσως. Στο άλλο άκρο της πυξίδας η ερωμένη με αγάπη παθιασμένη και παράλογη μα επικίνδυνα εύθραυστη.  Και στα πλάγια αδερφή και κόρη με αγάπη παρακλητική και αναγκαία. Κι η φίλη μόνη με αγάπη εμπιστευτική κι ίσως ιδιοτελή στο βάθος της, μα όχι πάντα. 
Πώς είναι ν' αγαπάς; Πώς είναι ν' αγαπάς μ' όλους τους τρόπους; Αν δεις τις αγάπες καθαρές, αν βγάλεις τους τίτλους και τους ρόλους και τις κρατήσεις έτσι όπως είναι, είμαι και στα τέσσερα σημεία της πυξίδας! 
Και έχω μόνο μια βελόνα! 

Σχόλια

  1. Δεν μπορείς να μετρήσεις τα είδη της αγάπης και κανένας δεν το προσπάθησε ποτέ θαρρώ!! Με μπέρδεψε η πυξίδα στην σκέψη σου μα και πάλι δεν φτάνει για να μετρήσεις τις αγάπες ακόμα κι αν την κάνεις ανεμολόγιο … ίσως κάτι καταφέρεις μετρώντας στις μοίρες !! Μέτρα και πόσες φορές μπορεί να αγαπάμε και να μισούμε ταυτόχρονα και σε πόσους ρόλους μπορεί να παίξει το μυαλό και η καρδιά μας … πολύ …πάρα πολύ για να μετρηθεί! Δεν το προσπαθώ

    Καλημέρα, καλή εβδομάδα να έχεις:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μετριέται! Ούτε καν αντιληπτή δεν γίνεται απ' το μυαλό. Κι όλες οι αγάπες του κόσμου δεν χωράνε σε καμιά πυξίδα. Κι ίσως αυτή η πυξίδα να 'ναι δική μου μόνο. Μια προσπάθεια να περιγράψω τις δικές μου τις αγάπες. Μα κάθε προσπάθειά μου θα πέφτει στο κενό νομίζω κι η πυξίδα θα είναι πάντα λειψή!
      Καλημέρα! :)

      Διαγραφή
    2. dyskolo me mia velona, se ka8e fash ths zwhs mas prepei na dialegoume panta ti 8a yperisxyei! kai ka8e fora 8a vrisketai allou h velona, allote san erwmenh, allote san korh k.o.k.
      to 8ema einai na vroume tis issoropies, de ginete alliws glykia mou, pote de 8a yparxoun allwste 2 velones...

      Διαγραφή
    3. Πάντα πίστευα πως τα σημαντικά πράγματα στη ζωή μας δεν είναι εύκολα και δεν χαρίζονται αλλά κερδίζονται. Και αυτό είναι κατά μία έννοια το μαγικό της υπόθεσης. Απ' την άλλη δεδομένου ότι η βελόνα είναι ένας και μόνο άντρας και σε όλα τα σημεία (της δικής μου πυξίδας επισημαίνω) είναι μόνο μία γυναίκα, νομίζω πως το δύσκολο έργο το έχω αναθέσει σε άλλον. Απ' την άλλη έχω την εντύπωση πως οι εναλλαγές γίνονται αυτόματα και όχι κατόπιν σκέψης. Είναι τι συναίσθημα θέλεις την κάθε στιγμή να νιώσεις, έτσι γυρνάει η βελόνα. Και ίσως να μπορούσαν και να υπάρξουν και παραπάνω βελόνες εφόσον οι "άντρες της ζωής μας" είναι περισσότεροι του ενός(εννοώ σε διαφορετικούς ρόλους ο καθένας βέβαια, όπως γιος ή πατέρας ας πούμε)... Γενικά είναι πολύπλοκη αυτή η σύλληψη της πυξίδας και μερικές φορές ακόμα κι εγώ τα χάνω με τις σκέψεις που κάνω!
      Καλό σου απόγευμα! :)

      Διαγραφή
  2. μαρεσει ο τροπος σκεψης σου..
    αν θελεις τσεκαρε http://mixmatchpad.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πώς είναι ν' αγαπάς; Πώς είναι ν' αγαπάς μ' όλους τους τρόπους; Αν δεις τις αγάπες καθαρές, αν βγάλεις τους τίτλους και τους ρόλους και τις κρατήσεις έτσι όπως είναι, είμαι και στα τέσσερα σημεία της πυξίδας!

    με αποτελειωσε! :) φιλακια πολλα! καλο απογευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είναι αλήθεια! Βάζουμε συχνά ταμπέλες στα συναισθήματα και αυτό είναι λάθος τις περισσότερες φορές!
      Καλό σου απόγευμα! :)

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Μίλα ψιθυριστά! Κάποιος ονειρεύεται....

Δημοφιλείς αναρτήσεις